Okan Üniversitesi'nden Gonca Telli Yamamoto geçtiğimiz ay Mısır'da düzenlenen MENA Mobil Öğrenme Sempozyumu'nda Fatih Projesi'ni tanıtan bir sunum yapmıştı.
Bugün de Mısır ve Fatih Projesinin sempozyumdaki yankılarıyla ilgili karmakarışık bir izlenim yazısı yazmış.
Gariptir ki, projeye "umutla" bakabilen, "projemizin" sorununun "temel görüş ve vizyonlardaki farklılık" olduğunu iddia edebilen ve projenin "çok yeni" olduğunu savunabilen bir yazı hala yazılabiliyor.
Yine de "heyecanın hızla kaybedildiğini" itiraf etmesi bile iyidir diyip geçelim.
Bu web sitesi emekleme aşamasındadır. Bilişim alanındaki ilgili tüm kavramlara dokunan, bunları sol açısından değerlendiren bir site olma arzusundayız. Öncelikli olarak Fatih Projesinin soldan yapılmış somut bir eleştirisini vermek üzere yaptığımız çalışma kapsamında kullanacağız. Yer yer Fatih Projesiyle daha az alakalı konularda da küçük notların yayınlandığını göreceksiniz, bunlar sitenin nihai amacıyla ilgilidir. Katkılarınızı bekliyoruz. İletişim için solbilisim@gmail.com
15 Nisan 2013 Pazartesi
Fatih Projesi: Bir gün öyle bir gün böyle
Gündemi yakalamak için Ünal Özmen'den hızlıca alıntılıyoruz:
http://www.birgun.net/writer_index.php?category_code=1187092012&news_code=1365755109&year=2013&month=04&day=12
Milli Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği, durup dururken (Durup dururken diyorum çünkü bu tür açıklamalar genellikle tekzip ya da düzeltme amaçlıyapılırdı) 3 Nisan’da “FATİH Projesi, planlandığı şekilde devam etmektedir.” diye bir açıklama yayımladı. İmla ve yazım kurallarına uygunsuzluğundan aceleyle yapıldığı anlaşılan açıklamada 350 bin adet etkileşimli tahta alımının yakında gerçekleştirileceği de belirtiliyor.
Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Bakan Nabi Avcı’ya bağlı ve onun onayı olmadan böyle bir açıklama yayımlayamaz. Ben böyle biliyorum. Fakat üç gün sonra (6 Nisan) Cumhuriyet’e “Fatih’te geri adım” başlıklı bir haber çıktı. Haberde, tüm öğrencilere dağıtılacağı söylenen tablet bilgisayarların sadece 9. sınıf öğrencileriyle sınırlandırılacağı belirtiliyordu. Haberin kaynağı Bakan Nabi Avcı. Avcı bu bilgiyi, 4 Nisan’da Cumhuriyet muhabiri Sinan Tartanoğlu’na verdiği mülakatta söylemiş.
Haberde belirtildiğine göre Avcı bu kararı, çocukların kitap, defter ve kalemle bağları kopmasın diye almış. Gerekçe buysa ben buna geri adım demem, ileri adım olarak desteklerim.
http://www.birgun.net/writer_index.php?category_code=1187092012&news_code=1365755109&year=2013&month=04&day=12
Fatih Projesi'nde Kötü Sonuç
Bir süredir yayınımızı düzenli sürdüremediğimiz için sitede paylaşamadığımız bir gelişmeyi aktarmak istedik.
Radikal'deki haberden şu alıntıyı vermem yeterli..
Sözcü daha ayrıntılı bilgiler içeren bir haber yapmış.
http://sozcu.com.tr/2013/gundem/tabletleri-ogrencide-ogretmende-begenmedi.html
Radikal'deki haberden şu alıntıyı vermem yeterli..
Tabletli eğitim ‘Fatih Projesi’ne ilişkin Milli Eğitim BakanlığıYenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nce gerçekleştirilen ‘E-İçerik İhtiyaç Analizleri’nde, projeyi sorgulatan sonuçlar ortaya çıktı. Hedeflenen öncelikli becerilerden sadece ‘teknoloji okuryazarlığı’nda sorun yok; ‘problem çözme’, ‘dili etkili kullanma’, ‘sorgulama’, ‘yaratıcılık’, ‘eleştirel düşünme’, ‘hayat boyu öğrenme’, ‘bilgi okuryazarlığı’, ‘sosyal sorumluluk’ ve ‘takımla çalışma’ becerilerinde ise sonuçlar olumsuz. Projenin esas unsurlarından tabletlere yüklenen ders içerikleri hem öğrenci hem de öğretmenler tarafından yetersiz bulunuyor.http://www.radikal.com.tr/radikal.aspx?atype=radikaldetayv3&articleid=1123079&categoryid=77
Sözcü daha ayrıntılı bilgiler içeren bir haber yapmış.
‘Problem çözme becerisini ne ölçüde kazandığınızı düşünüyorsunuz’ sorusuna öğrencilerin yüzde 25’i ‘hiç’, yüzde 23.1’i ‘Az’ katkısı olduğunu söyledi. Aynı soruyu öğrencilerini takibe alarak yanıtlayan öğretmenlerin görüşleri ise daha olumsuz. Öğretmenlerin yüzde 17.9’u ise ‘hiç’ artırmadığı, yüzde 32.9’u ‘az’, yüzde 30.7’si ‘orta’, yüzde 15’i de ‘oldukça’ yanıtını verdi.‘Dili etkili kullanma’ becerisi açısından öğrencilerin yüzde 21.7’si, öğretmenlerin yüzde 22.1’i ‘hiç’ kazanım sağlamadığı görüşünde.4 bin öğrenciden sadece 365 (yüzde 9.3), 500 öğretmenden sadece 49’u (yüzde 10.1) ‘sorgulama’ becerisi açısından tabletli eğitimin ‘çok’ kazanım sağladığı düşüncesinde. Tabletlerde ‘İçeriklerin yeterli olduğu’ görüşüne öğrencilerin yüzde 26.7’si ‘hiç’ katılmazken, yeterli olduğunu söyleyen öğretmenlerin oranı sadece yüzde 3’te kaldı.“Tabletlerdeki içerikleri yeterli bulmadığım için ek kaynaklar kullanıyorum” diyen öğrencilerin oranı ise yüzde 38.2 oldu. Derslerdeki başarılarının arttığı görüşüne öğrencilerin yüzde 22.3’ü ‘orta derecede’, yüzde 19.3’ü ‘az’ katıldığını, yüzde 21.8’i ‘hiç’ katılmadığını ifade etti. Öğretmenlerin yüzde 22.3’ü derslerdeki başarıyı hiç etkilemediği görüşünde.
http://sozcu.com.tr/2013/gundem/tabletleri-ogrencide-ogretmende-begenmedi.html
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)