15 Nisan 2013 Pazartesi

Gonca Telli'nin Mısır İzlenimleri ve Bir Garip Fatih Projesi Yazısı

Okan Üniversitesi'nden Gonca Telli Yamamoto geçtiğimiz ay Mısır'da düzenlenen MENA Mobil Öğrenme Sempozyumu'nda Fatih Projesi'ni tanıtan bir sunum yapmıştı.

Bugün de Mısır ve Fatih Projesinin sempozyumdaki yankılarıyla ilgili karmakarışık bir izlenim yazısı yazmış.

Gariptir ki, projeye "umutla" bakabilen, "projemizin" sorununun "temel görüş ve vizyonlardaki farklılık" olduğunu iddia edebilen ve projenin "çok yeni" olduğunu savunabilen bir yazı hala yazılabiliyor.

Yine de "heyecanın hızla kaybedildiğini" itiraf etmesi bile iyidir diyip geçelim.

Fatih Projesi: Bir gün öyle bir gün böyle

Gündemi yakalamak için Ünal Özmen'den hızlıca alıntılıyoruz:

Milli Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği, durup dururken (Durup dururken diyorum çünkü bu tür açıklamalar genellikle tekzip ya da düzeltme amaçlıyapılırdı) 3 Nisan’da “FATİH Projesi, planlandığı şekilde devam etmektedir.” diye bir açıklama yayımladı. İmla ve yazım kurallarına uygunsuzluğundan aceleyle yapıldığı anlaşılan açıklamada 350 bin adet etkileşimli tahta alımının yakında gerçekleştirileceği de belirtiliyor. 
Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği Bakan Nabi Avcı’ya bağlı ve onun onayı olmadan böyle bir açıklama yayımlayamaz. Ben böyle biliyorum. Fakat üç gün sonra (6 Nisan) Cumhuriyet’e “Fatih’te geri adım” başlıklı bir haber çıktı. Haberde, tüm öğrencilere dağıtılacağı söylenen tablet bilgisayarların sadece 9. sınıf öğrencileriyle sınırlandırılacağı belirtiliyordu. Haberin kaynağı Bakan Nabi Avcı. Avcı bu bilgiyi, 4 Nisan’da Cumhuriyet muhabiri Sinan Tartanoğlu’na verdiği mülakatta söylemiş. 
Haberde belirtildiğine göre Avcı bu kararı, çocukların kitap, defter ve kalemle bağları kopmasın diye almış. Gerekçe buysa ben buna geri adım demem, ileri adım olarak desteklerim.

http://www.birgun.net/writer_index.php?category_code=1187092012&news_code=1365755109&year=2013&month=04&day=12

Fatih Projesi'nde Kötü Sonuç

Bir süredir yayınımızı düzenli sürdüremediğimiz için sitede paylaşamadığımız bir gelişmeyi aktarmak istedik.

Radikal'deki haberden şu alıntıyı vermem yeterli..


Tabletli eğitim ‘Fatih Projesi’ne ilişkin Milli Eğitim BakanlığıYenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nce gerçekleştirilen ‘E-İçerik İhtiyaç Analizleri’nde, projeyi sorgulatan sonuçlar ortaya çıktı. Hedeflenen öncelikli becerilerden sadece ‘teknoloji okuryazarlığı’nda sorun yok; ‘problem çözme’, ‘dili etkili kullanma’, ‘sorgulama’, ‘yaratıcılık’, ‘eleştirel düşünme’, ‘hayat boyu öğrenme’, ‘bilgi okuryazarlığı’, ‘sosyal sorumluluk’ ve ‘takımla çalışma’ becerilerinde ise sonuçlar olumsuz. Projenin esas unsurlarından tabletlere yüklenen ders içerikleri hem öğrenci hem de öğretmenler tarafından yetersiz bulunuyor. 
http://www.radikal.com.tr/radikal.aspx?atype=radikaldetayv3&articleid=1123079&categoryid=77

Sözcü daha ayrıntılı bilgiler içeren bir haber yapmış.

‘P­rob­lem çöz­me be­ce­ri­si­ni ne öl­çü­de ka­zan­dı­ğı­nı­zı dü­şü­nü­yor­su­nu­z’ so­ru­su­na öğ­ren­ci­le­rin yüz­de 25’i ‘hi­ç’, yüz­de 23.1’i ‘A­z’ kat­kı­sı ol­du­ğu­nu söy­le­di. Ay­nı so­ru­yu öğ­ren­ci­le­ri­ni takibe ala­rak ya­nıt­la­yan öğ­ret­men­le­rin gö­rüş­le­ri ise da­ha olum­suz. Öğ­ret­men­le­rin yüz­de 17.9’u ise ‘hi­ç’ ar­tır­ma­dı­ğı, yüz­de 32.9’u ‘a­z’, yüz­de 30.7’si ‘or­ta­’, yüz­de 15’i de ‘ol­duk­ça­’ ya­nı­tı­nı ver­di.‘Di­li et­ki­li kul­lan­ma­’ be­ce­ri­si açı­sın­dan öğ­ren­ci­le­rin yüz­de 21.7’si, öğ­ret­men­le­rin yüz­de 22.1’i ‘hi­ç’ ka­za­nım sağ­la­ma­dı­ğı gö­rü­şün­de.4 bin öğ­ren­ci­den sa­de­ce 365 (yüz­de 9.3), 500 öğ­ret­men­den sa­de­ce 49’u (yüz­de 10.1) ‘sor­gu­la­ma­’ be­ce­ri­si açı­sın­dan tab­let­li eği­ti­min ‘ço­k’ ka­za­nım sağ­la­dı­ğı dü­şün­ce­sin­de. Tab­let­ler­de ‘İ­çe­rik­le­rin ye­ter­li ol­du­ğu­’ gö­rü­şü­ne öğ­ren­ci­le­rin yüz­de 26.7’si ‘hi­ç’ ka­tıl­maz­ken, ye­ter­li ol­du­ğu­nu söy­le­yen öğ­ret­men­le­rin ora­nı sa­de­ce yüz­de 3’te kal­dı.“Tab­let­ler­de­ki içe­rik­le­ri ye­ter­li bul­ma­dı­ğım için ek kay­nak­lar kul­la­nı­yo­ru­m” di­yen öğ­ren­ci­le­rin ora­nı ise yüz­de 38.2 ol­du. Ders­ler­de­ki ba­şa­rı­la­rı­nın arttığı gö­rü­şü­ne öğ­ren­ci­le­rin yüz­de 22.3’ü ‘or­ta de­re­ce­de­’, yüz­de 19.3’ü ‘a­z’ ka­tıl­dı­ğı­nı, yüz­de 21.8’i ‘hi­ç’ ka­tıl­ma­dı­ğı­nı ifa­de et­ti. Öğ­ret­men­le­rin yüz­de 22.3’ü ders­ler­de­ki ba­şa­rı­yı hiç et­ki­le­me­di­ği gö­rü­şün­de.

http://sozcu.com.tr/2013/gundem/tabletleri-ogrencide-ogretmende-begenmedi.html