15 Nisan 2013 Pazartesi

Fatih Projesi'nde Kötü Sonuç

Bir süredir yayınımızı düzenli sürdüremediğimiz için sitede paylaşamadığımız bir gelişmeyi aktarmak istedik.

Radikal'deki haberden şu alıntıyı vermem yeterli..


Tabletli eğitim ‘Fatih Projesi’ne ilişkin Milli Eğitim BakanlığıYenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nce gerçekleştirilen ‘E-İçerik İhtiyaç Analizleri’nde, projeyi sorgulatan sonuçlar ortaya çıktı. Hedeflenen öncelikli becerilerden sadece ‘teknoloji okuryazarlığı’nda sorun yok; ‘problem çözme’, ‘dili etkili kullanma’, ‘sorgulama’, ‘yaratıcılık’, ‘eleştirel düşünme’, ‘hayat boyu öğrenme’, ‘bilgi okuryazarlığı’, ‘sosyal sorumluluk’ ve ‘takımla çalışma’ becerilerinde ise sonuçlar olumsuz. Projenin esas unsurlarından tabletlere yüklenen ders içerikleri hem öğrenci hem de öğretmenler tarafından yetersiz bulunuyor. 
http://www.radikal.com.tr/radikal.aspx?atype=radikaldetayv3&articleid=1123079&categoryid=77

Sözcü daha ayrıntılı bilgiler içeren bir haber yapmış.

‘P­rob­lem çöz­me be­ce­ri­si­ni ne öl­çü­de ka­zan­dı­ğı­nı­zı dü­şü­nü­yor­su­nu­z’ so­ru­su­na öğ­ren­ci­le­rin yüz­de 25’i ‘hi­ç’, yüz­de 23.1’i ‘A­z’ kat­kı­sı ol­du­ğu­nu söy­le­di. Ay­nı so­ru­yu öğ­ren­ci­le­ri­ni takibe ala­rak ya­nıt­la­yan öğ­ret­men­le­rin gö­rüş­le­ri ise da­ha olum­suz. Öğ­ret­men­le­rin yüz­de 17.9’u ise ‘hi­ç’ ar­tır­ma­dı­ğı, yüz­de 32.9’u ‘a­z’, yüz­de 30.7’si ‘or­ta­’, yüz­de 15’i de ‘ol­duk­ça­’ ya­nı­tı­nı ver­di.‘Di­li et­ki­li kul­lan­ma­’ be­ce­ri­si açı­sın­dan öğ­ren­ci­le­rin yüz­de 21.7’si, öğ­ret­men­le­rin yüz­de 22.1’i ‘hi­ç’ ka­za­nım sağ­la­ma­dı­ğı gö­rü­şün­de.4 bin öğ­ren­ci­den sa­de­ce 365 (yüz­de 9.3), 500 öğ­ret­men­den sa­de­ce 49’u (yüz­de 10.1) ‘sor­gu­la­ma­’ be­ce­ri­si açı­sın­dan tab­let­li eği­ti­min ‘ço­k’ ka­za­nım sağ­la­dı­ğı dü­şün­ce­sin­de. Tab­let­ler­de ‘İ­çe­rik­le­rin ye­ter­li ol­du­ğu­’ gö­rü­şü­ne öğ­ren­ci­le­rin yüz­de 26.7’si ‘hi­ç’ ka­tıl­maz­ken, ye­ter­li ol­du­ğu­nu söy­le­yen öğ­ret­men­le­rin ora­nı sa­de­ce yüz­de 3’te kal­dı.“Tab­let­ler­de­ki içe­rik­le­ri ye­ter­li bul­ma­dı­ğım için ek kay­nak­lar kul­la­nı­yo­ru­m” di­yen öğ­ren­ci­le­rin ora­nı ise yüz­de 38.2 ol­du. Ders­ler­de­ki ba­şa­rı­la­rı­nın arttığı gö­rü­şü­ne öğ­ren­ci­le­rin yüz­de 22.3’ü ‘or­ta de­re­ce­de­’, yüz­de 19.3’ü ‘a­z’ ka­tıl­dı­ğı­nı, yüz­de 21.8’i ‘hi­ç’ ka­tıl­ma­dı­ğı­nı ifa­de et­ti. Öğ­ret­men­le­rin yüz­de 22.3’ü ders­ler­de­ki ba­şa­rı­yı hiç et­ki­le­me­di­ği gö­rü­şün­de.

http://sozcu.com.tr/2013/gundem/tabletleri-ogrencide-ogretmende-begenmedi.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder